Dark Mode Light Mode

Over Jeroen – en Weddinghandboek.nl

Mijn naam is Jeroen en in juli 2024 ben ik getrouwd met Audrey. Audrey en ik hebben elkaar in New York ontmoet. Na lang heen en weer vliegen, woont Audrey inmiddels al ruim 8 jaar in Nederland. Met ruim 100 gasten uit binnen- en buitenland gaven we elkaar in Amsterdam het ja-woord.

Ik heb van ieder moment genoten in het organiseren van de bruiloft. Misschien omdat ik jarenlang achter de schermen heb gewerkt bij grote televisieproducties. Uiteenlopend van het Eurovisie Songfestival in Rotterdam, tot het Gouden Televizier-Ring Gala in Carré. 

Ook in mijn latere werk bij verschillende internet start-ups was ik altijd verantwoordelijk voor de organisatie van alle personeelsfeesten. Van weekendjes weg met het hele bedrijf, tot grote themafeesten. Misschien wel als klap op de vuurpijl: de organisatie van kerstfeest waarbij we een bruiloft (inclusief surprise gospelkoor) hebben nagespeeld.

Mijn eigen bruiloft was natuurlijk wel andere koek. Audrey en ik spraken hardop naar elkaar een eerste wensenlijstje uit:

✅ Bruiloft in (het centrum van) Amsterdam
✅ Tussen de 100-130 gasten
✅ Gasten uit Nederland en Amerika

Zoals je ziet geeft zo’n eerste puntenlijstje al best wat weg. Alle trouwlocaties buiten Amsterdam vallen bijvoorbeeld al af en het gastenaantal elimineert alle piepkleine en XL-locaties in de stad. Het laatste punt werpt een tijdsblokkade op. Als je werkt met (veel) gasten uit het buitenland, moet je uitgaan van een bruiloft die op z’n vroegst pas over 12 tot 18 maanden kan plaatsvinden. Je gasten hebben mogelijk al andere (vakantie)plannen gemaakt, hebben een visum nodig, of moeten simpelweg sparen om bij jouw grote dag aanwezig te kunnen zijn.

In het hele planproces hoorde ik ook een paar keer mensen zeggen “van trouwen, komt trouwen”. Dat klopte als een bus. Het zal ook deels de leetijd zijn, maar om mij heen ging plots iedereen trouwen. Veel vrienden voorzag ik dan ook van advies, keek mee naar de financiëen, vertelde hoe wij het hadden aangepakt, maar ik proefde ook best wat onzekerheid. Klopt deze offerte wel? Word mij hier iets aangepraat? Ook hoorde ik vrienden zuchten over hoeveel werk het was.

Tuurlijk, je kunt een weddingplanner inhuren. Sterker nog, als je nul plezier uit het plannen gaat halen zou ik je dat ook van harte adviseren. Maar, ik bespeurde ook bij veel vrienden de drive om het zélf te organiseren. Veel hebben alleen een duwtje in de juiste richting nodig. Een startpunt, een paar pointers, en hier een daar een kritische vraag van mijn kant.

Dáárom deze website: een handboek voor jullie bruiloft. Ik heb geprobeerd al mijn kennis samen te brengen in hapklare brokjes. Donwloads om jouw droombruiloft te plannen. Handige overzichtjes, een gecureerd aanbod – of juist omgekeerd: *deze vibe absoluut niet*. Ook wij kwamen erachter dat weten wat je niet wilt soms net zo belangrijk is.

Toch kan een helpende hand nooit kwaad. Je kunt daarom met mij een eenmalige sessie inplannen. In deze kickstart-sessie bespreken we in 90 minuten alles door. Ik noem het ook wel het fundament van je bruiloft. We stellen samen een realistisch budget op. Veel koppels in mijn omgeving hadden namelijk oprecht geen idee. Het budget bleef daarmee flexibel, wat ergens een enorme luxe is. Maar ook onhandig is in de duizend keuzes die je moet maken. Voel je zeker aangesproken als je “niet echt een vast budget hebt”, maar van plan was om ieder onderdeel los te beoordelen en zo op een totaalbedrag te komen. Ik beloof je, je schrikt je rot van wat het allemaal onderaan de streep gaat kosten.

Heb je al wat offertes ontvangen, ook dan kunnen we in de kickstart-sessie sneller knopen doorhakken. Als je een beetje bevestiging zoekt, gewoon lekker wilt sparren, of een kritische blik nodig hebt. Ik help je graag en met veel plezier.

Wie weet tot binnenkort, en ik hoop dat je iets aan mijn website hebt.

Tot slot. Het cliché dat ik vaak naar mijn hoofd geslingerd kreeg: probeer te genieten. Ik geef het advies toch ook graag aan je door, want time flies.